ÇORLU TREN KAZASINDAN DERS ÇIKARILMALIDIR

8 Temmuz 2018 tarihinde TCDD tarafından Uzunköprü-Halkalı seferini yapan, 12703 numaralı yolcu treni; Tekirdağ ili, Çorlu ilçesi, Sarılar bölgesi civarında raydan çıkmış, yağış nedeniyle rayların altındaki toprak menfezin kayması sonucu 5 vagon devrilmiş ve yaşanan kaza sonrasında 25 yurttaşımız hayatını kaybetmiş, 340 yurttaşımız da yaralanmıştı.

 

Bu kazanın meydana gelmesindeki en büyük nedenin bilimden ve mühendislikten uzak kamu yönetim anlayışının ve denetimsizliğin ülkede yerleşik hale gelmesi olduğunu dile getirmiştik. Ayrıca kazadan önce iptal edilen "14 Demiryolu Bakım Müdürlüğü Mıntıkası Halkalı-Muratlı Arası Menfez Bakım ve Taş Duvar İşleri İhalesi" gerçekleşmiş olsaydı ve yol bekçiliği işleyişi kaldırılmasaydı ya da yerine başkaca bir koruma sistemi kurulsaydı bu facianın önlenebileceğini belirtmiştik. 

 

Yaşanan kazadan sonra başlayan yargılama sürecinde ise yalnızca dört TCDD personelinin yargılanması; soruşturmada yer alan tren şefi, makinistler, bürokratlar ve TCDD`nin üst yönetiminde yer alan kişiler hakkında takipsizlik kararı verilmesi ve davanın ilk duruşması sırasında yaşanan arbede ile hayatlarını kaybedenlerin ailelerine karşı gösterilen yaklaşım ne yazık ki vicdanları sızlatmaya devam etmektedir.

 

Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası olarak öngörülebilir ve önlenebilir bir sebeplerden kaynaklı facialardan ders çıkartılması, bilime dayalı yönetim anlayışıyla ve doğru mühendislik hizmeti ile başka facialar yaşanmadan gerekli önlemlerin alınması ve faciada sorumluluğu olan herkesin adalet karşısında hesap vermesi gerektiğini bir kez daha tekrar ediyor ve hayatlarını kaybedenleri saygı ile anıyoruz.

 


TMMOB
Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası
Temmuz 2019

Yukarı Çık