BÜRO/ŞİRKET İLK TESCİL VE 2021 TESCİL YENİLEME İŞLEMLERİ HAKKINDA DUYURU

Bilindiği üzere, 11.03.2006 tarihli ve 26105 sayılı Resmî Gazete`de yayımlanan Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası Serbest Mühendislik Müşavirlik Büroları Tescil Yönetmeliği`nin 14`üncü maddesinin birinci fıkrasının (ç) bendi gereği Serbest Harita ve Kadastro Mühendislik Müşavirlik Bürolarının (büro ve şirketlerin) tescilleri o yıl içinde geçerli olup, her yıl ocak ayı içinde yenilenmesi gerekmektedir. 

 

Oda yönetim kurulumuzca, pandemi koşulları ve üyelerimizin yaşadığı ekonomik zorluklar göz önünde bulundurularak 2021 yılı için tescil yenileme ücretlerinde artış yapılmaması kararı alınmıştır.

 

Bununla birlikte, her yıl Ocak ayı içinde Odamız, şubelerimiz ve bölge temsilciliklerimizde tescil yenileme işlemleri esnasında yoğunluk yaşandığı için pandemi nedeniyle ve bu konuda yayımlanan Cumhurbaşkanlığı kararname ve genelgeler kapsamında ek önlemler alınması ihtiyacı doğmuştur.

 

Hizmetlerimizin kesintisiz devam etmesi ve üyelerimiz, üyelerimizin çalışanları ve Odamız personellerinin sağlığının korunması, Odamız hizmet mekânlarında bulaş vakalarının yaşanmaması ve fiziksel temasın azaltılması için 2021 yılı büro/şirket tescil yenileme ve ilk açılış dâhil tüm tescil işlemleri ile ilgili başvuruların Oda Genel Merkez, Şube ve Merkeze Bağlı Temsilciliklerimize hizmet mekânlarına şahsen gelinerek yapılmaması, mümkün olduğunca kargo ve posta yoluyla ilgili evrakların bağlı olduğunuz birimlerimize gönderilmesi, şahsen gelinerek yapılması durumunda da hizmet mekânlarında beklemeden evrakların kapıdan teslim edilmesi gerekmektedir. İşlemler yapıldıktan sonra tescil belgeleri ile tescil yenileme kartları olağan işleyişimizde olduğu gibi kargo yoluyla adresine gönderilecektir. Tescil ve tescil yenileme kartlarını elden teslim almak isteyen üyelerimize (elden teslim alma isteği başvuru sırasında özellikle belirtilmelidir.), belgeleri hazırlandığında telefon ile bilgi verilecektir.

 

Birimlerimizde pandemi nedeniyle uygulanan kısa çalışmadan dolayı işlemlerin yapılıp evrakların üyelerimize gönderim süresi işlem yoğunluğuna göre evrakların Odamıza ulaştığı tarihten itibaren kargo gönderim süresi dâhil 5 (beş) ile 10 (on) gün arasındadır. Gecikme ve olası mağduriyetlerin yaşanmaması için başvuruların bu süreler göz önünde bulundurularak yapılması ve evrakların eksiksiz gönderilmesi gerekmektedir. Başvuru evrakları hakkında detaylı bilgi için TIKLAYINIZ.   

 

Üyelerimizin, üyelerimizin çalışanlarının ve Odamız personellerinin sağlığının korunması ve bulaş vakalarının azaltılması açısından yukarıda belirtilen hususlara dikkat edilmesi önem arz etmektedir.

 

Bilgilerinize sunarız.

 

 

TMMOB
Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası
Aralık 2020

 


Yukarı Çık